علی آبادی: تکمیل آبرسانی به غرب سمنان انجام می شود آیت‌الله علم‌الهدی: مراسم اعتکاف، حرکت عظیمی در جهت تربیت دینی نسل جوان است ایروان: «کریدور زنگزور» در خاک ارمنستان وجود نداشته و نخواهد داشت آیا ایران با دولت کنونی آمریکا مذاکرات را ادامه خواهد داد؟ رئیس جمهوی لبنان از توافق آتش بس غزه استقبال کرد نتانیاهو آتش بس غزه را زیر سوال برد؛ کابینه تصویب کند، آتش بس را قبول می کنیم اعتبارات دهیاری‌های خراسان رضوی افزایش یافت بررسی عملکرد شرکت‌های پتروشیمی با حضور وزرای نفت و تعاون در مجلس معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی: جذب صد درصدی اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۴ محقق شد رئیس جمهور مصر: اراده صلح بر منطق جنگ پیروز شد هشدار وزیر دفاع ونزوئلا: نسبت به تهدید بی‌تفاوت نیستیم وزیر اطلاعات: طرح براندازی و تجزیه ایران شکست خورد اجرای آتش‌بس در غزه رسماً آغاز شد زنگ خطر تازه تهدید داعش در اروپا پس از حمله مرگبار منچستر آغاز رسمی مرحله نخست آتش‌بس در غزه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) دیدار و گفت‌وگوی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با سفیر ایران در چین سردار طلایی نیک: دشمن در جنگ ۱۲ روزه به دنبال تضعیف ایران قوی بود آغاز عقب‌نشینی ۳ لشکر ارتش رژیم صهیونیستی از شهر غزه (۱۷ مهر ۱۴۰۴) گره بزرگ ترانزیت شرق کشور در آستانه بازشدن قرار گرفت | قطار راه‌آهن چابهار – زاهدان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد معاون‌اول رئیس‌جمهور: برنامه‌های پیشرفت کشور را با اتکا به توان و قابلیت بخش خصوصی اجرا می‌کنیم استقبال جهان و منطقه‌ از توافق آتش‌بس در غزه وزیر ارتباطات: شرکت پست در توانمندسازی اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک نقش ایفا می کند ثبت نام از داوطلبان انتخابات هفتمین دوره شوراها چه روزی است؟ تداوم حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، پس از اعلام توافق آتش‌بس (۱۷ مهر ۱۴۰۴) یک نماینده مجلس: بهترین راهکار مهار اسنپ‌بک گسترش روابط تجاری با همسایگان است درخواست حماس برای نظارت و تضمین اجرای توافق پایان جنگ اتحادیه اروپا: توافق اسرائیل و حماس پیشرفتی قابل توجه است
سرخط خبرها

شماره‌های امدادی ادغام شوند | کروکی‌ها الکترونیک خواهد شد

  • کد خبر: ۱۸۷۶۷۳
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
شماره‌های امدادی ادغام شوند | کروکی‌ها الکترونیک خواهد شد
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به پیشنهاد فرمانده فراجا خواستار ادغام شماره‌های امدادی شد.

به گزارش شهرآرانیوز سردار سیدکمال هادیانفر در همایش تجلیل از برترین‌های پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های نورالرضا در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: امروز این همایش برای تقدیر از برترین‌های ترافیکی برگزار شد. واقعیت این است که تمام ۸۵ میلیون جمعیت کشور هر کدام به نوعی کاربر ترافیکی هستند و پلیس با این جمعیت به صورت شبانه روز در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم قرار دارد. ما امیدواریم روزی تمام این جمعیت را به عنوان برترین‌های ترافیکی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد حمل و نقل در کشورمان به صورت زمینی و جاده‌ای انجام می‌شود، گفـت: سفر‌های ریلی، هوایی و دریایی تنها هشت درصد باقی را به خود اختصاص داده است. همین موضوع اهمیت حوزه ترافیک و راهنمایی و رانندگی را به خوبی نشان می‌دهد. آمار‌ها نشان می‌دهد که ما در سال گذشته بیش از هشت میلیارد تردد در سطح جاده‌های کشور داشتیم که آمار بالایی است. در این شرایط ما باید بتوانیم تا طبق قانون آمار تصادفات فوتی را ۳۰ درصد کاهش دهیم.

هادیانفر افزود: خب برای تحقق این آمار و برای دستیابی به این امر، با چالش‌هایی مواجه هستیم که جلوگیری از واردات خوردرو، سهم یک و نیم درصدی دریچه واردات خودرو و فراموش شدن قانون اسقاط خودرو از جمله این موارد است.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین بیش از ۴۲ میلیون وسیله نقلیه و ۵۰ میلیون گواهینامه در کشورمان داریم که باید برای این‌ها برنامه‌ریزی کرد و در واقع این حجم کار پلیس راهور است که جایگاه خاصی در ارائه خدمات به مردم را به این پلیس داده است.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد فرمانده فراجا برای ادغام شماره‌های امدادی گفت: سردار رادان پیشنهاد دادند تا تمامی شماره‌های امدادی ادغام شود تا در هنگام بروز حادثه، دسترسی شهروندان به عوامل امدادی از جمله پلیس راحت‌تر انجام شود. امیدواریم این موضوع نیز اجرایی شود.

هادیانفر با اشاره به اجرای طرح کروکی الکترونیک گفت: برای اجرای این طرح در قم ۷۰۰۰ تبلت فراهم شد و به زودی آن را در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه پلیس با چالش منابع و نیروی انسانی هم مواجه است، گفت: روزانه حدود ۳۵ میلیون تردد در کشور داریم که این با آمار نیروی انسانی ما همخوانی ندارد. البته امروز دنیا مسیر دانش روز را دنبال می‌کند و ما در بسیاری از کشور‌ها به خصوص کشور‌های توسعه یافته دیگر کمتر مامور پلیس را در خیابان‌ها می‌بینیم. این موضوع که نشان می‌دهد که راه درمان ترافیک، علم و فناوری‌های جدید و هوشمند است که البته تامین آن نیازمند صرف اعتبارات لازم است. امروز بسیاری از کشور‌ها از هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک استفاده می‌کنند و تماس انسانی را به حداقل رسانده و در حال کاهش هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->